Ville I gøre det igen?

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator: Sia Holm

Mumu

Re: Ville I gøre det igen?

Post by Mumu » Wed 13. Sep, 2017, 20:47

nej jeg ville have valgt en uden bagage, så der kun var et fællesliv at tage hensyn til....fremfor særbørn, ekskone og lign

Novica

Post by Novica » Wed 13. Sep, 2017, 21:44

Nej!
Uanset hvor skøn en mand, der kan balancere det hele, så ville jeg ikke byde mig selv de grundvilkår, som dette medfører. Aldrig.

den urbane

Post by den urbane » Thu 14. Sep, 2017, 19:40

Det, jeg mener med at være afklaret med børneopdragelse og eks-liv, er ikke, at man fra nu af og altid ved bedst og ikke kan påvirkes. Jeg mener, at man skal have nogle værdier og en holdning til, hvor grimt ens børn må behandle, tale til og om andre.
I teorien er vi enige, men hver gang hans babyer åbner munden, spilles der himmelsk musik i hans ører. Hvis jeg bagefter siger: "Synes du, det er ok, at dit barn siger: "Jeg gider fandme ikke snakke med dig", når din kone har spurgt interesseret ind til det, der er blevet sagt af barnet ved bordet", svarer han: "Nej, selvfølgelig ikke. Sagde han virkelig det? Det lagde jeg ikke mærke til."
Dette er blot et af mange, mange eksempler på, at han ikke hører, ser og lægger mærke til ting, jeg mener, man bør tage sig af som forælder.

I det hele taget synes jeg, at det virker som om, mange ikke reelt har taget stilling til og valgt, hvordan det er at være skilt fra deres børns forælder. Igen, ingen holdning, ingen værdier, som i "Kan det være et problem, at din eks går ind i hus og have, som om vedkommende stadig boede der, selvom det er dig og din nye kærestes hjem. Kan det være et problem, at din eks ringer og skriver til dig 15 gange om dagen med helt ligegyldige ting. Kan det være et problem, at du har inviteret din nye kæreste hjem - kun for at kigge på, at du ser TV i armene på dine børn, mens du må sidde bagved i en sofa. Kan det være et problem, at vi ikke kan indrettet vores ferie kun på din eks. Kan det være et problem, at din eks ringer, eller tropper op, og skælder og smælder, fordi du ikke længere makker ret og spørger vedkommende, om det er i orden, at du selv bestemmer i dit liv." Og meget mere af samme skuffe. En manglende vilje, mod, evne til at få sat nogle rammer op om det nye forhold, så den nye kæreste ikke føler sig som en installeret vikar, som skal føre ALT videre fra gamle dage på akkurat samme måde, fordi det åbenbart kun er det ene sæt børn, der ikke kan tåle nogen som helst ændringer!

Abcd

Post by Abcd » Thu 28. Sep, 2017, 17:05

Jeg ville aldrig gøre det igen. Vi er efter godt 4 år ved at have fundet et leje, hvor vi alle kan være i det. Men jeg har måtte æde mange kameler. Og jeg vil aldrig udsætte mig selv for sådan en omgang igen.

Bonusfor2gang

Post by Bonusfor2gang » Fri 29. Sep, 2017, 9:06

Ja, det ville jeg. Jeg elsker min kæreste, og jeg er faktisk også ret pjattet med hans 3 børn. De er kommet ind under huden på mig.
Vi har været kærester i 3 år, og det har ikke altid været nemt, og er det stadig ikke. Og det er ikke os eller vores børn der skaber konflikterne.
Men i vores liv, er vi "velsignet" med en ekskone fra helvede, der gør hvad hun kan for at manipulere, skabe splid, lyve og i det hele taget gør alt hvad hun kan for at ødelægge relationen mellem min kæreste og deres børn. Og jeg er vanvittig bekymret for både min kæreste og børnene. Børnene trives ikke rigtig og er fanget i en underlig kamp, jeg ikke rigtig kan gennemskue, og min kæreste er så frustreret, og det gør ondt.
Men ja, jeg ville gøre det igen, fordi sammen med ham skinner solen meget mere og fuglene synger noget højere.

MigOGminsøn4

Post by MigOGminsøn4 » Thu 24. May, 2018, 13:38

... nej... jeg ville ikke gøre det igen.

Vi var stormende forelskede og jeg var klar på at erobre livet med ham og hans søn... men når det bliver hverdag - så stod vi der to mennesker med hver vores drømme...

Jeg ville til hver en tid fraråde veninder at indlede forhold til mænd med børn... til hver en tid :-(

Duen

Post by Duen » Thu 24. May, 2018, 20:12

Ja, jeg ville gøre igen hvis jeg fik valget - men nok være en del mindre naiv og blåøjet end da jeg gik ind i forholdet i sin tid!

Er rasende forelsket i min mand og synes at han er verdens bedste far til vores børn, min bedste ven og det mest underholdende selskab jeg kender.

Men når det er sagt, havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at det ville blive VED med at være så svært med hans nu store særbørn og i særdeleshed med hans eks. Jeg havde nok en naiv forestilling om, at jeg ville påvirke børnene lidt i min retning ved at drukne dem i omsorg, opmærksomhed og velvilje, hvilket jeg godt kan grine lidt af i dag. De er på alle måder deres mors børn og meget-meget anderledes end mig i forhold til værdier, adfærd og interesserer, og sådan er det.

Når en veninde er begyndt at se en mand med børn og eks fra tidligere og spørger hvad jeg tænker, plejer jeg at svare: “LØB, for pokker - med mindre du ikke kan leve uden manden!”, for uanset hvor vidunderlig han er, ér det bare et cirkus at være i en sammenbragt familie. Jeg ville hvert fald KUN gøre det for min mand og ingen anden!

Post Reply