Skiftedag

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator: Sia Holm

Post Reply
Mettefie

Skiftedag

Post by Mettefie » Mon 26. Mar, 2018, 20:20

Egentliglig ikke et spørgsmål om sambragte familier, men om skilsmisse generelt.

Nu har min datter på 12 år haft et hysterisk anfald i 3 timer siden hun kom hjem fra sin far. Hun er der fra torsdag til mandag, hver 14. dag. Jeg er slet ikke i tvivl om det er skiftedag der er sindsyg hård for hende, men hvad pokker gør man for at hjælpe hende?

Rareditte

Re: Skiftedag

Post by Rareditte » Tue 27. Mar, 2018, 13:38

Min første tanke er, at hun er så gammel nu, at du burde kunne snakke med hende om det. hvad er det der sker, og hvad ville kunne hjælpe hende? måske er det bedre at komme hjem søndag, hvor man så kan slappe af resten af tiden.

Men jeg ville snakke med min datter. Hjælpe hende til at få sat ord på.

den urbane

Post by den urbane » Wed 28. Mar, 2018, 1:07

Sådan en 12-årig har vi også haft. Set i bakspejlet, synes jeg ikke, der blev talt nok med barnet. Det var meget “nååårhh, hvor er det synd for barnet (at forældrene blev skilt for 100 år siden)”, i stedet for at hjælpe hende med at få ord på, at det ikke er muligt, at de to hjem bliver som et, og at det er ok. At forældrene ikke finder sammen igen, og at det er ok. Og at nogle ting er man nødt til at acceptere, i stedet for at gå i en evig fantasi om, at barnet kan blive den, der får tingene til at ændre sig.
Jeg siger som rareditte, at det kan være at samværsordningen skal ændres.

Mettefie

Post by Mettefie » Sat 31. Mar, 2018, 17:52

Synes ellers lige det var begyndt at gå godt i forhold til resten af udfordringer i forhold til skilsmissen. Storebror med autisme er hos far et par dage mere, så hun får lidt fred for ham. Hun er begyndt at kunne meget bedre med kærestens børn og kæresten som har været i hendes liv lidt over et år. Far og jeg flyttede først fra hinanden i maj 2017. Men synes efterhånden hun klarer det godt. Derfor undre det mig. Der skal bare ikke meget til at få hende ud af fatning. Synes gerne jeg vil holde lidt fat i far har dem. Er bange for han helt hopper fra, det ville være rigtig trist. Jeg har så meget brug for lige at trække vejret i forhold til storebror og hans handicap, så jeg bedre kan være der for dem begge.

Post Reply