Konfigave til kærestens datter

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator: Sia Holm

Post Reply
Mor+

Konfigave til kærestens datter

Post by Mor+ » Sun 22. Apr, 2018, 9:20

Min kærestes datter skal konfirmeres om lidt.

Jeg er meget i tvivl om gavens størrelse.

Vi bor ikke sammen - taler dog om det og det er planen vi vil det.
Jeg har et super forhold til begge hans piger.

Ud over gaven har jeg arrangeret kørsel fra kirken. Det koster mig dog kun brændstof da det er noget af min familie.

Jeg talte med min mor om det og hun synes 500kr.

Men jeg er sådan i tvivl om det er for lidt?
Vil ikke give for lidt men heller ikke virke helt overdrevet hehe

Synes det er super svært!

Hvordan har I andre gjort?

Novica

Re: Konfigave til kærestens datter

Post by Novica » Sun 22. Apr, 2018, 10:39

Jeg ville nok forvente at din kæreste og dig var sammen om gaven, selvom I ikke bor sammen? Medmindre det var helt nyt? Men ellers 250-300kr afhængig af ens egen økonomi :)
Men det er altså svært at sætte tal , da det afhænger af familie, traditioner og personlig holdning.

Mangebærn

Post by Mangebærn » Sun 22. Apr, 2018, 10:55

Synes da du skal spørge din kæreste. Kan I ikke give gave sammen ?

Mor+

Post by Mor+ » Sun 22. Apr, 2018, 11:04

Vi har været i et forhold 1 års tid nu.

Men han giver sammen med børnenes Mor - 2500kr hver, ligesom de gjorde med ældste barn da hun blev konfirmeret.

Og det har jeg det helt fint med og vil ikke pille ved det :D

Så jeg er helt ok med at give selv :) jeg har besluttet at jeg laver en buket af pengene så det ikke bare bliver en kuvert.
Så 500kr giver 10 blomster i 50'ere.
Det er måske ok passende?

Budgettet er fint til 500kr.

Og så tager jeg så brændstof ved siden af til kørsel. Det har jeg selv besluttet at arrangere efter ok fra både far, mor og datteren.

hrk

Post by hrk » Sun 22. Apr, 2018, 22:32

Jeg synes det lyder rigtig fint. Jeg gjorde noget tilsvarende ift min kærestes børn. Ved konfirmationer og studenterfester har de biologoske forældre givet sammen - både hos ham og hos mig. Og så har jeg givet en gave alene til hans børn og han har givet til mine. Det har især børnene været glade for - og det har været uproblematisk for os. Gaveniveau er forskelligt fra familie til familie - og afhænger også af formåen. Så det er svært at råde om. Jeg synes det lyder fornuftigt. Og tillykke med dit gode forhold til din kærestes døtre. Det gør parforholdet så meget nemmere, hvis det kan fortsætte.

Mor+

Post by Mor+ » Mon 23. Apr, 2018, 7:22

hrk wrote:Jeg synes det lyder rigtig fint. Jeg gjorde noget tilsvarende ift min kærestes børn. Ved konfirmationer og studenterfester har de biologoske forældre givet sammen - både hos ham og hos mig. Og så har jeg givet en gave alene til hans børn og han har givet til mine. Det har især børnene været glade for - og det har været uproblematisk for os. Gaveniveau er forskelligt fra familie til familie - og afhænger også af formåen. Så det er svært at råde om. Jeg synes det lyder fornuftigt. Og tillykke med dit gode forhold til din kærestes døtre. Det gør parforholdet så meget nemmere, hvis det kan fortsætte.
Tak for input.

Jeg synes det er helt fint ved de store begivenheder at forældrene giver sammen. Det har jeg helt og aldeles fuld forståelse for. Og sådan vil min eks og jeg nok også gøre.

Og han har nogle fantastiske børn og ja det gør alting så meget nemmere, at vi kommer godt ud af det med hinanden.
De kommer nogen gange ned til mig spiser hvis begge forældre skal et eller andet.
Vi har gået til noget motion sammen også.

I det hele taget har vi det rigtig, rigtig godt sammen. Det er så rart. Jeg har det også godt med deres mor.
Jeg håber det fortsætter :D

Novica

Post by Novica » Mon 23. Apr, 2018, 7:38

Du lyder selv super tilfreds med løsningen og man kan bestemt ikke beskylde dig for at 'give for lidt' :-)

Mor+

Post by Mor+ » Mon 23. Apr, 2018, 9:33

Novica wrote:Du lyder selv super tilfreds med løsningen og man kan bestemt ikke beskylde dig for at 'give for lidt' :-)
Hihi jeg synes det er en ganske god idé jeg har fået med blomsterne. Og så passer 500kr bare vildt godt med antal af papirsblomster :D
Og det er nemlig lige præcis det med at give for lidt, jeg ikke vil kunne beskyldes for haha

Men så er det jo bare det jeg gør :P

Post Reply