Eks konen

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator: Sia Holm

Mettefie

Eks konen

Post by Mettefie » Tue 22. May, 2018, 21:12

Er så møg træt af min kæreste hænger i eksen skørter. Synes næsten han hænger mere ud sammen med hende end med mig.

Jeg skulle lige have at vide, at det går så godt med den yngste nu havde de fået at vide i dag til skolehjemsamtale, fordi de har fundet ud af at samarbejde. Jeg er mega træt af, at han skal sidde i hendes treværelses lejlighed og holde fødselsdag for det ene og så det andet barn 14 dage efter. At holde konfirmation og være sammen med hende 3 dage i træk, hvor han om søndagen vælger at sige farvel til mig og køre ud og spise brunch med eks og eks svigermor og børn. At han tager i ikea med hende og ikke fortæller mig det. Jeg kunne være kommet med, men kunne hende ikke mere. At han skal køre 30 min hver vej sammen med eksen for at vinke farvel til den lille der skal på koloni. Hente den store og moren efter fodbold weekend osv. Stå sammen med hende til hver fodbold kamp. Er bare så træt af at blive nedpriteret. Hvis vi nu boede sammen ville det nok være nemmere, men jeg føler han vælger dem frem for mig og det gør ondt. Det blev vist lidt usammenhængende, er bare så ked af det lige nu, at det måtte hurtigt ud.

Vædderen

Re: Eks konen

Post by Vædderen » Wed 23. May, 2018, 9:05

Puha, kære ven... Jeg kan godt forstå, at du er ked af det!!

Og jeg synes faktisk, at din kæreste går langt over grænsen for hvor meget man kan forvente, at du, som fars kæreste, vil stille op til. Nu skriver du kun ganske kort om situationen, men er han klar over hvor ked af det du er?
For hvis han gør det på trods af den viden, så synes jeg det er uanstændigt. Men måske er han ikke klar over hvordan, du sidder tilbage og har det, når han er "ude med eksen"?

Jeg har vist skrevet det herinde før, men mit udgangspunkt vil altid være at man må finde en måde at håndtere hele det her "eks-cirkus" på, så alle parter kan være i det. Det er ikke alene børnenes ve og vel der skal prioriteres. Det skal selvfølgelig prioriteres højt, men vi skal altså allesammen trives.
Der vil i løbet af børnenes skolegang være nogle sammenkomster, hvor begge forældre er til stede, og man vil hade det hver eneste gang.
Men samtlige arrangementer behøver jo ikke partout at skulle foregå ved at begge forældre deltager i alting sammen.
Det er vel også de færreste "biofamilier", hvor det foregår sådan?
Og lige præcis her synes jeg at mange fraskilte forældre kører lidt af sporet i en eller anden form for overdrevet samvittighedstynget tanke om, at vi overfor børnene skal lade som om vi stadig er en kernefamilie. I min optik er det ihvertfald helt misforstået.

Hvor længe har I været sammen, og hvad er planerne for fremtiden? Taler I om at flytte sammen, få børn, etc?
Det lyder ihvertfald til at der skal laves nogle meget ihærdige forventningsafstemninger, hvis du ikke skal risikere at brænde helt ud.

De bedste tanker til dig.

Mangebærn

Post by Mangebærn » Wed 23. May, 2018, 10:49

Den er ski lidt svær.

Lyder til barnet har haft det svært, siden skolen nævner at nu går det godt fordi de samarbejder. Det er selvfølgeig forældrenes interesse at deres barn skal have det godt. Det kan blive svært for dig at få ændret, for de vil næppe ændre noget der har bedret deres barns trivsel.

Personligt gad jeg ikke leve på den måde, men ville heller ikke bede forældrene ændre noget der fungerede for deres barn . Kommer meget an på hvor længe I har kendt hinanden . Hvis det er helt nyt ville jeg nok se tiden an, og håbe det ændrede sig.

Jeg tror ikke det ville være nemmere at accepterer selvom I boede sammen,

Rareditte

Post by Rareditte » Wed 23. May, 2018, 14:40

Nu nævner du ikke noget om hvor længe i har været sammen, men hvis det kun er kortere tid, så løb.. alt hvad du kan.

Jeg synes det er langt over grænsen det der foregår. En ting er at deltage sammen til fødselsdage, konfirmation og møder med skolen. Men at skulle tage med den ud og spise brunch, køre i ikea og i den dur.. NO WAY.

Hvis de er så gode til at få det til at fungere hver for sig, men stadig har behov for at se hinanden så meget, så kan du jo vælge at være sammen, på hver deres adresse.

Du må sætte dig ned med din kæreste og få snakket forventninger.. Og overveje om du er der i livet, hvor du kan acceptere de forventninger han har til dig.

Mettefie

Post by Mettefie » Wed 23. May, 2018, 18:27

—————
Last edited by Mettefie on Wed 23. May, 2018, 18:31, edited 1 time in total.

Mettefie

Post by Mettefie » Wed 23. May, 2018, 18:29

Vi har kendt hinanden i 1 1/2 år. Det blev bare rigtig meget for meget igår. Jeg plejer at kunne være i det, til en vis grænse. Jeg er nu ikke tvivl om hans kærlighed til mig eller om han ikke er færdig med eksen. Det blev bare for meget, han er så panisk angst for at gå glip af noget med børnene og jeg synes det er alt alt for meget. Eksen gider han ikke. Da de havde været i ikea og jeg nævnte det var for meget, især fordi han ikke fortalte mig det, fik jeg at vide, at han var død træt af min jalousi. Jeg er næsten altid inviteret med, dog ikke lige ikea. Hans undskyldning var at han jo ingen bil havde og det var jo meget hyggeligt. I perioden uden bil har de også handlet sammen efter fodboldkampe. Det virker lidt mere som udnyttelse. Hverken hans familie eller venner har brudt sig om hende og min holdning til hende, hænger nok lidt op på det, at hun bare er en lille smule for meget/irriterende. Tror godt han kan se det nogle gange. Han var meget splittet, da de tog afsted til brunch efter konfirmationen. De skal holde Champions Leagues aften i weekenden for det ene barn, jeg gider ikke, men det er nu heller ikke lade sig gørlig. Havde brug for at vide om jeg var helt umulig.Tror det der tricket mig er, at det føles som om han vælger mig fra. Voldsomt egoistisk.
Last edited by Mettefie on Wed 23. May, 2018, 18:54, edited 4 times in total.

Mettefie

Post by Mettefie » Wed 23. May, 2018, 18:32

De har skændtes meget og fik på sidste skolehjem samtale, at vide at datteren havde det rigtig skidt og nu har hun det fint efter mægling mellem dem.

Kan godt lide det du skriver væderen, alle skal trives. Og jeg er ikke sikker på han ved hvor ked af det jeg bliver. Må have fået den helt rigtige måde at sige det på. Vi er faktisk gode til at snakke. Jeg er bare indimellem voldsom selvudslettende og tør ikke altid. Kæmper selv med rigtig meget i forhold til mig selv og tidligere forhold.

Vi vil gerne bo sammen og have børn (men vi er sgu nok for gamle). Han tør ikke flytte fra hvor han bor. Er angst for at børnene ikke gider besøge ham. Jeg har et stort rækkehus, han bor i en treværelses. Vi bor kun 15 min fra hinanden. Pt. har han på prøve fået børnene 7/7 forskudt i forsøgsordning. Er nok bange for miste den ret igen.

den urbane

Post by den urbane » Fri 25. May, 2018, 16:00

Jeg synes også, at det der samvær er alt for meget. Altså, ærlig talt, hvor mange af os er i IKEA med vores eks? Er det fordi, de nu er bedstevenner? Og hvor fedt er det? Det er meget muligt, at særligt progressive familier synes, det er fjong, men de fleste andre betakker sig. Jeg er helt enig i, at alle skal kunne være i det nye setup. Det er IKKE kun den nye kone, der skal bøje sig i evige kompromisser! Jeg ville forlange ændringer eller gå. Det kan godt være, at det fungerer for dem, men du ville nok ikke bare kunne sige “førhen fungerede det skidegodt, at jeg knaldede til højre og venstre. Det skal du ikke lave om på”.

den urbane

Post by den urbane » Fri 25. May, 2018, 16:01

Xxxxxxx

lvam

Post by lvam » Fri 25. May, 2018, 19:36

Altså, nu er det ikke fordi jeg bare lige skal være på tværs, men jeg kan faktisk godt finde på at tage i IKEA med min eks :D . Men det er så også kun, fordi vi begge to er alene for tiden. Hvis en af os havde en partner, ville det da aldrig ske :shock:

Novica

Post by Novica » Sat 26. May, 2018, 9:37

Alle skal trives. Nogle gange må man strække sig lidt og acceptere lidt mere end man ville i starten, men så får man igen på andre områder. Hvis det altid er dig, der skal rykke grænser så ender med utrolig ked af det og måske med et rigtig lavt selvværd.

Du valgte at være sammen med en mand med børn og det kræver tilvænning og kompromiser. Han valgte at få en kæreste, selvom han har børn. Og det kræver også at han kan indgå kompromiser og faktisk ikke kan være der 120% for sine børn. Nogle gange er du nemlig vigtigere, ikke altid men fx ved ikea ture og brunch. Det kan godt være, at han sagtens kan skelne følelsesmæssigt og ikke føler noget særligt for eksen, men man kan altså ikke have to familier, eller rettere et familieliv med eksen og et parforhold med dig. Det er ikke fair overfor dig, der ellers lyder tolerant og indforstået med at de ses til forskellige arrangementer osv med børnene.
Klap dig selv på skulderen, du gør det godt i en meget meget svær situation :!:

Mettefie

Post by Mettefie » Sat 26. May, 2018, 23:31

Tak Novica, bliver næsten helt rørt. Lige det jeg havde brug for at høre. Synes dog det er lidt svært at overbevise ham om det. Det må jeg vist lige gennemtænke, hvordan jeg skal prøve at forklare ham.

Pigen73

Post by Pigen73 » Mon 28. May, 2018, 13:42

Er der ikke bare nogle ting, som man ikke behøver gøre "for børnenes skyld"? Jeg er med på, at det er vigtigt, at børnene trives, men den kunne biofar og biomor sikkert klare på en anden måde, end at hænge sammen. Det, som de skal kunne, det er at enes og være enige om hvordan de deler børnene osv, og vise børnene, at de taler pænt til/om hinanden, men det betyder ikke, at de så skal være sammen til alverdens arrangementer, og da slet ikke at køre i Ikea.

For et stykke tid siden skulle min yngste bonus konfirmeres, og min mand og drengen skulle købe tøj sammen. Biomor ville med. Dvs, hun skulle køre 200 km sammen med drengen for at tage med ud og købe tøj, som skulle købes hos min svoger, som hun ikke har set i 6 år (siden skilsmissen). Og man kører jo ikke 200 km for bare at købe tøj, nej, så kunne de alle hygge sig bagefter (uden mig). Jeg blev tosset, men "drengen ville gerne have det" sagde biomor. Som jeg sagde til min mand, hvad hvis drengen vil have, at i knalder, gør i så også det? Først der kunne min mand se det, og sagde til biomor, at han klarede tøjkøbet alene - det var i øvrigt også det eneste han skulle klare til den konfirmation, resten stod biomor for, så det gik nok lige!

Pointen er, at man skal ikke gøre ALT. Noget må bare vælges fra, fordi man har en ny kæreste/kone, og så er den ikke længere.

Mettefie

Post by Mettefie » Wed 30. May, 2018, 7:13

Jeg havde en drøm forleden. Jeg drømt om, at han fik en søn med sin eks. Fortalte ham min drøm. Synes lidt det forklarer de følelser jeg står med, følelsen om at det er mig der er elskerinden. Følelsen af bare at stå og kigge på og skulle finde sig i det.

Jeg står selv med børn og eks, som jeg ønskede gad sine børn noget mere, så skal også huske det gode ved at han gider sine børn.

Lige nu står han med en masse andre problemer, så ville ikke handle mere på det lige nu.

Mettefie

Post by Mettefie » Tue 12. Jun, 2018, 19:02

Endnu en udvikling i sagen.

For 14 dage siden var vi i Jylland for at komme til familiefest og se hans yngste spille fodbold. Få dage før siger han at Eksen og kommer til foboldstævnet om søndage med ældsten. Havde en forfærdelig weekend, var ved at dø inden i. Især da hun huskede ham på at tage solcreme på. Dagen efter til kamp med ældste skete lidt det samme. Sagde til ham bagefter, nu holde du hende fra mig for ellers så eksploderer på hende, synes hendes måde at tale til andre på er forfærdelig og hvis hun kommenterede med ham igen vil jeg ikke kunne holde mund.

For et par dage side proklamerede han så at han skulle se VM lørdag med ældste, men eksen skulle altså ikke med. Jeg var på vagt, havde på fornemmelsen at det ikke holdt og i fag fik jeg så en besked om at hun havde sagt hende og den mindste skulle med. Jeg ringede til ham og fortalt at nu måtte han vælge mellem hende og mig. Han var ikke et øjeblik i tvivl om at det var mig, vidste godt det var for meget. Så nu skal han afsted alene med ældste. Jeg forstår så bare ikke hendes motiv eller hvad det er der foregår. De er skilt for 7-8 år siden, hun vil ham ikke, hvorfor er det så hun hele tiden skal være der og blande sig.

Post Reply