Eks konen

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator: Sia Holm

Novica

Re: Eks konen

Post by Novica » Wed 13. Jun, 2018, 11:38

Nu aner jeg ikke om hun selv er i et nyt fast forhold eller ej, så jeg kan kun gætte:

Jeg har skrevet det her mange gange: det tager længere tid at blive skilt fra sin familie end son partner.

Som den 'nye' kæreste oplever man pludselig, at der var et familieliv før en selv, som delvist stadig eksisterer. Det er en utrolig mærkelig følelse, for de fleste har en familie og et familieliv SAMMEN med sin partner. Jeg tror ikke, at hun "har et motiv", jeg tror hun savner sin familie. Det lyder som om, at du indirekte tror hun vil have ham tilbage som partner, men jeg tænker det måske nærmere er faren til sine børn, hun savner. Det må være virkelig svært at give slip på kernefamilien, det er i hvert fald svært at give slip på drømmen om det.

Dine grænser er stadig dine grænser - og de er helt ok. Det er i orden at sige fra og finde rammer, så ALLE kan være der. Men måske du kommer længere med dialog? Både med din mand og måske endda hans eks (det fungerer ikke med alle). Så kan du måske bedre forstå de bagvedliggende årsager og dermed finde ro, så du ikke bliver så frustreret.

Mettefie

Post by Mettefie » Wed 13. Jun, 2018, 21:54

Tak for kommentaren novica
Jeg kan godt følge dig, men efter 8 års skilsmisse, så tænker jeg hun burde være ovre det!?!? Hun har ikke fundet en ny. Jeg flyttede fra min eks for 1 år siden, skilsmisse beslutningen blev taget for 2,5 år siden. Jeg har ikke behovet for at lege familie med min eks. Synes ikke det er et helt nyt forhold, når vi har kendt hinanden 1,5 år.

Jeg kan sagtens være i det indimellem, men at skulle være til fodboldsafslutning fredag og så til VM lørdag, hvor hun er med. Det er for meget og sådan har de været de sidste 4 måneder efter de har været gennem konflikt håndteringskursus i kommunen. Alt hvor det er optræden eller kampe er ok, men at for hyggens skyld at tage i parken og se VM på stor skærm, det er over min grænse. Jeg kunne sagtens komme med, men jeg orker hende ikke to dage i træk, slet ikke så mange måneder i træk, men jeg tror bestemt han synes jeg er lidt urimelig, men kan godt forstå det og skelne mellem, hvornår det er ok og hvornår det ikke er. Jeg ser hans ekskone mere end min egen eks og min mor og far til sammen.

Det er ikke tomme trusler fra min siden, jeg har forsøgt dialog, har fået at vide at jeg er jaloux og ikke rigtig blevet hørt. Nu var det bare for meget, jeg gider ikke være ked af det hele tiden, fordi min grænser bliver overskredet.

GSO

Post by GSO » Wed 13. Jun, 2018, 22:14

Mine tanker er at far/mor må indse at drømmen om en kernefamilie gik i opløsning den dag de valgte at gå fra hinanden. Det er selvfølgelig vigtigt at de for børnenes skyld bevarer et godt samarbejde men de må også begge indse at når man ikke længere er en kernefamilie så vil der fremover være ting/oplevelser i deres børns liv som de ikke længere kommer til at opleve sammen.
Min kæreste og hans eks har et super godt samarbejde. De har 7:7 ordningen. Hvis der er arrangementer i børnehave/skole deltager de begge hvis det er muligt, 2 gange har mor ikke kunne men så har jeg fået muligheden for at tage med. Det er hårdt for begge at de ikke altid kan deltage i alt men det var det valg de tog da de gik fra hinanden. Jeg har intet problem med at min kæreste og hans eks deltager i børnenes fødselsdag enten hos den ene eller hos den anden men hvis de lige pludselig skulle lave noget sammen hver uge ville jeg helt sikkert stille mig på bagbenene/undrende. Jeg er dog så heldigt at det kun er ganske få gange det sker på et år.
Jeg håber at din kæreste indser at pga det valg de traf for år tilbage er konsekvensen at de aldrig kan deltage i alt omkring børnene. Udover det er det jo heller ikke alt mor/far kan deltage i/til i en kernefamilie. Håber din kæreste og dig via masser af kommunikation kan nå frem til en fælles forståelse og noget i bege kan leve med.

Novica

Post by Novica » Thu 14. Jun, 2018, 9:34

Jeg er ikke i tvivl om at eksen her, ligeledes efter mange års skilsmisse, stadig ikke forstår at familien også er slut. Hvis parterne var især ikke finder en ny med det samme, så fortsætter mønstrene gerne i længere tid. Jeg har virkelig fuld forståelse for dine grænser og synes absolut ikke du er urimelig! Det var bare ment som et muligt perspektiv på, HVORFOR hun gør som hun gør. Du er som sagt mere rummelig end jeg selv ville være :D

Mettefie

Post by Mettefie » Thu 14. Jun, 2018, 12:43

Gso jeg tror du sætter hovedet på sømmet. De tror begge de skal deltage i alt. Min kærste render med til tandlæge besøg mm. Den ene var han vildt ked af de var gået ind før tid :shock: Synes ærlig talt det er lidt synd for pigerne. Har prøvet at sige det. De får aldrig lov til at deltage i noget alene. Jeg bliver helt træt bare ved tanken op den mindstes program. Hun går til tre ting, hvor to af tingene også har meget aktivitet i weekenden. Forrige weekenden vil hun gerne havde været fri for begge forældre til et fodboldstævne i Jylland, men de dukkede begge op. Jeg synes det er egoistisk. Den lille skal også gå til fodbold, selvom hun flere gange har givet udtryk for hun ikke vil. Det er da fordi mor har sit sociale netværk i klubben og ingen andre steder. De weekender hun er uden børn, tilbringer hun med sin mor. Det gjorde de også inden de blev skilt, der var mormor der nærmest hver aften.

Post Reply