Hans eks

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator: Sia Holm

Post Reply
Vædderen

Hans eks

Post by Vædderen » Thu 06. Sep, 2018, 13:23

Så har min mands eks igen i år sørget for at bestillingssedlen til årets skolefotos er landet på vores matrikel. For 7. år i træk, mener hun ikke at hun bør være den der slipper de 300-400 kr for en portion skolefotos af sit eget barn.
Det kunne måske ligne en bagatel, men når man oveni lægger at hun modtager ALLE ydelser på barnet, samtidig med at hun INTET bidrager med, så bliver man bare så træt og frustreret.
Hun har udliciteret alle økonomiske forpligtelser overfor barnet til min mand, til min mands forældre og alle andre der gider forbarme sig over den "fattige, lille stakkel". Virkningen af at bruge sit eget barn som gidsel for at opnå fordele udebliver jo desværre aldrig.
Så i stedet for at købe tøj, betale skoleture, gaver, mobiltlf/abonnement, forsikring, pas, osv. osv., så opbygger hun jo et fint overskud til sig selv, som hun fyrer af på 3-4 forskellige tv-pakker, rejser, ny bil, fitnessabonnement, tatoveringer, og spandevis af cafe latte på den lokale café. Selv til den nyligt overståede konfirmation, undgik hun behændigt at svinge dankortet én eneste gang. Eneste bidrag til festen, var en kommentar om "hvor travlt hun havde haft i ugen op til"......
Og som om alt dette ikke var nok, så lyver og manipulerer hun, er dybt selvmedlidende, uintelligent, og fralægger sig alt hvad der der lugter af forældreansvar.
Al kørsel med barn og ting på skiftedag, har hun også behændigt undgået i alle årene. Det har jo så til gengæld frigivet hende en masse dejlig tid, som hun kan bruge på at sidde og overveje, hvordan hun fortsat skal forsøge at lokke sin eksmand tilbage. Hun har ihvertfald forsøgt mange gange, og burde næsten modtage en Oscar for sit skuespil, sin gode fantasi og sine lumre tiltag.
Jeg tror hun føler, at hun skyder papegøjen hver gang hun undgår en udgift, der ellers skulle komme hendes eget barn til gode. Jeg mener nu mest af alt hun skyder sig selv i foden.

Jeg forstår virkelig ikke hvordan man kan holde sig selv ud, når man opfører sig på den måde.

Undskyld mit mavesure og fuldstændigt ubrugelige indslag. Men nogen gange trænger man virkelig meget til at få luftet sin harme.

Mangebærn

Re: Hans eks

Post by Mangebærn » Thu 06. Sep, 2018, 15:03

Men hvorfor betaler I ?

mor35

Post by mor35 » Thu 06. Sep, 2018, 15:33

ja, netop, hvorfor betaler I dog ?

Jeg ville lade være med at bestille, og så op et vist sted, med hvad der ville komme af brok over det, hun er velkommen til selv at bestille.

At I kom til at stå for alt til konfirmationen, handler vel om at det vil din mand gerne, ellers havde han forhåbentlig ikke gjort det ?

Hvad siger han selv til alt det ? det er hans barn, og vel hans penge eller ?

GSO

Post by GSO » Fri 07. Sep, 2018, 16:55

Ja man kan undre sig meget over folks valg...men man kan ikke altid gøre så meget ved det medmindre man også selv laver en ændring....jeg undre mig feks over at i har fundet jer i det i så mange år......
Men uanset hvordan du ønsker det så vil din mand altid have et stort behov for at hjælpe sit barn... du kan vælge at sige pyt og fortsat leve med det de næste mange år... eller du kan vælge at sige til din mand at så længe det foregår på den måde så ønsker du at have jeres økonomi adskilt.... så slipper du for at bruge energi på at blive irriteret over at han igen betaler til noget omkring barnet.... moren til barnet ændre sig nok ikke medmindre at hun bliver tvunget til det ved at alle lukker kassen i, men når kassen har været åben i så mange år så bliver det ikke nemt..... far og alle de andre har selv været med til at i er nået dertil fordi de bare har åbnet pungen.... håber dog at i på trods af det hele finder en løsning som kan fungere for alle på sigt...ikke mindst så det ikke går ud over barnet..

Vædderen

Post by Vædderen » Tue 11. Sep, 2018, 14:58

Der er mange grunde til at vi/min mand betaler det han gør.

For at vi overhovedet har kunnet nå frem til, hvor vi er i dag, har min mand måttet betale det, der skulle til for overhovedet at få hende ud af huset og ind i en lejlighed, og i det hele taget komme i gang med at stå på egne ben (i en alder af 40+). Havde han skullet vente på at hun selv formåede at komme så langt, så havde hun nok været der endnu :wink:
Hun mente jo så bare, at den økonomiske hjælp skulle vare ved, og havde oven i købet luftet tanken om, at hun både skulle have ekstra børnebidrag (på trods af 7/7 ordning), samt en bid af kagen da HANS hus, som de havde boet i, blev solgt. Det skal nævnes at hun ligesom aldrig har ment at et fuldtidsjob er noget for hende, og derfor betalte min mand ALT i den tid, de var sammen. De håndører hun af og til har tjent, har hun udelukkende brugt på sig selv og sit store særbarn.
Min mand og jeg tjener godt begge to, og vi er så heldige ikke at mangle noget overhovedet. Ud fra det, har han simpelthen opgivet og fravalgt kampen/håbet, om nogensinde at indgå i et fælles, voksent og ansvarligt samarbejde om det økonomiske aspekt ift til barnet. De gange han har prøvet, er det kørt fuldstændig af sporet, og hun har ”skabt sig” som en forkælet kæmpebaby.
Så man kan vel sige at han køber sig til fred. Og set i bakspejlet ved han jo godt, at mange ting skulle have været grebet helt anderledes an.
Forskellen på ham om mig er så bare, at han kan lukke den dér.
Og det kan jeg ikke.
Jeg raser over hendes tilgang til det hele. Også selvom det ikke er mine penge der bliver brugt. Jeg forstår ikke at hun kan blive ved med at mene at hun er i sin gode ret. Det kan godt være at det kan lade sig gøre at "nasse" på alle omkring sig, men derfor behøver hun da ikke gøre det. Hun kunne da godt ranke ryggen, sige nej tak, og finde noget stolthed frem og sige ”jeg kan godt klare mig selv”, og betale (om ikke halvdelen), så dog bare noget af det, som det koster at have børn. Fordi det netop er MIT BARN, og derfor gør jeg det med glæde…
Og udover nasseriet, så er hun jo - som jeg beskrev i starten af indlægget - en dybt usympatisk person.
Jeg ærgrer mig over den energi jeg får brugt på det her, og det samme gør min mand. Men desværre er det jo ikke sådan at fordi vi f.eks. kan tage på en god sommerferie, så forsvinder alt det grimme. Det er her hele tiden, uanset hvor godt vi har det.
Og ja, det er da også tanken om at hun på en eller anden måde ligesom fortsat har krammet på ham, der gør mig vred. For det er jo sådan det føles.
Men jeg er klar over at jeg må arbejde med at få det i baggrunden, for det ændrer sig ikke. Og hun ændrer sig heller ikke.

Mangebærn

Post by Mangebærn » Tue 11. Sep, 2018, 21:08

Altså hvordan de valgte at leve da de var sammen, arbejde/ hjemmegående,og hvem der betalte hvad osv kan du ikke bruge til noget. Det er deres fortid.

Jeg kan godt forstå du er irriteret over at eksen stadig "nasser" på din mand men hvorfor skulle hun dog stoppe ? Kun din mand kan ændre det og han vil ikke. Af den grund ville jeg være langt mere pist på ham end på hende- hvis jeg var dig.

Men svært når han er villig til at betale for at få fred. Havde jeg været hans kone var det dæleme blevet dyrt at få fred for mig ang pengestrømmen til eksen :D

mor35

Post by mor35 » Wed 12. Sep, 2018, 10:23

Kan sagtens forstå du synes det er skide irreterende, og undrer dig over hvorfor hun dog ikke har lidt stolthed, osv osv....Men hvorfor dog det....hvis jeg fik fuld løn for at gå hjemme, tror jeg virkelig også jeg ville overveje det en del ;)
Du kan trøste dig med, at karma rammer hende med 100 km i timen, når ungerne bliver 18, for så er der kun hende til at betale alle regninger.

Men ellers....så følger jeg Mette Holms morgenminut, og får hver dag en mail, i dag stod der bla dette som jeg synes passer....det du giver opmærksomhed, invitere du ind....

Jeg ville øve mig i , ikke at tænke mere på det, det er et valg din mand har taget, og hun vælger at gøre det fordi hun kan, og sådan er det bare. Pisse træls, ja, men spild af energi at tænke på.

" Du åbnede jo selv døren…

Din opmærksomhed åbner altid døren.
Det, du giver opmærksomhed, inviterer du ind i dit liv.
Det, du rører ved, inviterer du ind i dit liv.
Det, du analyserer på, inviterer du ind i dit liv.

For det, du tænker på, er dit liv.

Din opmærksomhed åbner nemlig altid døren til det, du giver opmærksomhed.

Så hvor er dit fokus? I bøvl eller i overskud? Når du nu ved, at det, du tænker på, er en ren invitation til din energi, så ved du også, at du sidder med nøglen.

Du åbner døren selv

Ikke nogle gange, men altid og kun 100% af tiden.
Du åbner døren.
Du åbner døren til det, dit sind skal være fyldt af med din opmærksomhed.

Så du vælger.
Der er ikke noget rigtigt, der er ikke noget, der er forkert.
Derfor er der heller ikke noget, der er synd for dig eller steder, hvor du er heldig.
Nej, for det er dig selv, der har valgt at give det opmærksomhed.
Du vælger.
Du vælger."

Post Reply