Det gik ikke, men jeg prøver lykken igen

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator: Sia Holm

Post Reply
Lilla

Det gik ikke, men jeg prøver lykken igen

Post by Lilla » Tue 25. Sep, 2018, 20:51

Jeg har for år tilbage brugt det her forum og vil da lige opdatere.

Vi blev skilt efter 8 år for halvandet år siden og uden tvivl spillede det ind, at vi har hver sine børn. Desværre har hans børn valgt mig fuldstændig fra (jeg nåede at blive bonus mormor og ser heller ikke den lille) og min søn fik aldrig nært forhold til ham, så de ses ikke.

Min søn er i mellemiden blevet voksen og udeboende og jeg bor for første gang nogensinde helt alene. Nyder det og synes pludselig boligen (som jeg har beholdt) er kæmpe stor (75 kvm, men her var engang mange) og nyder friheden.

Men! Nu er sagen den, at jeg har mødt en skøn mand. Stille og roligt, meget stille. For han er fuldtidsfar- som i 100% af tiden, til en pige på 11 år.

Det er slet ikke hvad jeg drømte om, i mit nye liv med rejsemuligheder og frihed til at være ego uden ansvar.
Men jo mere jeg lærer ham at kende, jo mindre det betyder det. Hun er sikkert en sød pige, hvorfor skulle hun ikke være det? og hun bliver jo hurtig stor og har sit eget liv.

Ulempen er, at det er en time eller to, her og der vi ses. Hun var på ferie hos sin mor (i udlandet) da vi mødtes og vi har derfor kun overnattet sammen en enkelt gang.

Normalt ville jeg synes man bare kunne ses uden børn de første måneder (3-4-5 måske), men i den her situation er det dælme svært.

Jeg er vild med ham, men belært af erfaring er det godt at have en masse tid selv først.. Men det er svært med de betingelser her..

mor35

Re: Det gik ikke, men jeg prøver lykken igen

Post by mor35 » Wed 26. Sep, 2018, 6:56

Hvad siger han selv ?

Jeg tænker at måske kunne hun være hos faster/farmor/en veninde i ny og næ ?

Og ellers tænker jeg at det er en fed mulighed for at I kan lære hinanden at kende fx via mail, og tlf ?

Men hold da op, jeg forstår sørme godt det må være svært at kunne ses så lidt :shock: og i sådan et tilfælde tror jeg egentlig også ofte,
at børnene bliver blandet ind i det, før end hvad man ellers ville, men jeg ved det ikke.

DenGuleGummiAnd

Post by DenGuleGummiAnd » Thu 27. Sep, 2018, 15:43

Da jeg lærte min kæreste at kende, boede hans datter på børnehjem og havde lige fået lavet en aftale at hun skulle komme hjem på weekend en gang imellem og de weekender hun ikke var hos ham skulle jeg komme på besøg. Men så blev det pludselig lavet om til at hun måtte komme hjem hver weekend og så lærte vi hurtig hinanden at kende.

Jeg vil også sige at jeg var nervøs over at jeg skulle møde hende. Jeg har ingen børn selv så jeg var lidt nervøs over det men det gik fint og den dag i dag går det stadig fint. Men det var bestemt ikke med i mine planer at finde en mand der havde et barn at tage hensyn til.

Det jeg vil sige er at hun er da helt sikkert en sød pige og I bliver da helt sikkert gode venner, men nogen gange bliver planer altså lavet om :wink:

Lilla

Post by Lilla » Fri 28. Sep, 2018, 16:58

mor35 wrote:Hvad siger han selv ?

Jeg tænker at måske kunne hun være hos faster/farmor/en veninde i ny og næ ?

Og ellers tænker jeg at det er en fed mulighed for at I kan lære hinanden at kende fx via mail, og tlf ?

Men hold da op, jeg forstår sørme godt det må være svært at kunne ses så lidt :shock: og i sådan et tilfælde tror jeg egentlig også ofte,
at børnene bliver blandet ind i det, før end hvad man ellers ville, men jeg ved det ikke.

Desværre ikke, de bor i udlandet... hun er hos veninder, men vil pt ikke sove der.

Synes ikke hun skal blandes ind i noget endnu, hun hold op det er svært
Last edited by Lilla on Fri 28. Sep, 2018, 17:07, edited 1 time in total.

Lilla

Post by Lilla » Fri 28. Sep, 2018, 17:00

DenGuleGummiAnd wrote:Da jeg lærte min kæreste at kende, boede hans datter på børnehjem og havde lige fået lavet en aftale at hun skulle komme hjem på weekend en gang imellem og de weekender hun ikke var hos ham skulle jeg komme på besøg. Men så blev det pludselig lavet om til at hun måtte komme hjem hver weekend og så lærte vi hurtig hinanden at kende.

Jeg vil også sige at jeg var nervøs over at jeg skulle møde hende. Jeg har ingen børn selv så jeg var lidt nervøs over det men det gik fint og den dag i dag går det stadig fint. Men det var bestemt ikke med i mine planer at finde en mand der havde et barn at tage hensyn til.

Det jeg vil sige er at hun er da helt sikkert en sød pige og I bliver da helt sikkert gode venner, men nogen gange bliver planer altså lavet om :wink:
Du har ret, men synes bare vi skal have mere tid..

Lilla

Post by Lilla » Sun 30. Sep, 2018, 15:59

Vi skal ikke ses igen. Skulle ses og han havde sin vielsesring på!
Da jeg påpegede det, handlede det om, at hans datter insisterer, sagde han. Jeg bliver i tvivl om han er gift (vi har kun ses hos mig, da han ikke har været sikker på han kunne komme hjem), har hele tiden haft en lille stemme indeni og den lytter jeg på nu.
Han kæmpede ikke, tog bare ringen af (og på igen da han gik) Jeg har gjort op, stoler ikke helt på ham og nyder min frihed og vil have en mand der også har den frihed. Men eventyret var fint og jeg ved nu endnu mere, hvad der er vigtigt for mig

mor35

Post by mor35 » Sun 30. Sep, 2018, 20:17

den indre stemme tager sjældent fejl.

Og skulle det passe hvad han siger....forudser jeg store problemer, hvis datteren skal bestemme sådan noget.

De bedste tanker til dig, jeg synes du vandt ved at sige stop ;)

Novica

Post by Novica » Sun 30. Sep, 2018, 21:14

Respekt for at følge din mavefornemmelse - og dele lidt af dine erfaringer ‘på den anden side’, altså ‘post-sammenbragt’ :)

Lilla

Post by Lilla » Mon 01. Oct, 2018, 19:44

mor35 wrote:den indre stemme tager sjældent fejl.

Og skulle det passe hvad han siger....forudser jeg store problemer, hvis datteren skal bestemme sådan noget.

De bedste tanker til dig, jeg synes du vandt ved at sige stop ;)

Præcis! Enten er han gift, eller også bestemmer datteren, ingen af delene er noget for mig

Lilla

Post by Lilla » Mon 01. Oct, 2018, 19:45

Novica wrote:Respekt for at følge din mavefornemmelse - og dele lidt af dine erfaringer ‘på den anden side’, altså ‘post-sammenbragt’ :)
Tak.. det er nemt bare at blive forblændet af drømmen, men nej. Det skal være rigtig

Post Reply