Konfirmationen...!!

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator: Sia Holm

Post Reply
Carlos

Konfirmationen...!!

Post by Carlos » Wed 28. Nov, 2018, 13:17

Hejsa alle jer skønne og tålmodige mennesker herinde :)

Så er det forberedelsestid til konfirmation og jeg ønsker i den forbindelse at høre forummet´s meninger om begge bioforældre skal deltage til festen?

Ved godt ingenting er normalt i en sammenbragt familie, men ønsker alligevel at høre jeres meninger og evt. erfaringer med denne højtidsfest.

I vores tilfælde er der næsten ingen kontakt til biomor og vi har haft et enormt skrækkeligt samarbjede. Virkelig! Det er dog blevet bedre, grundet kontakten er minimal. Biomor har allerede arrangeret festen mv.

Mangebærn

Re: Konfirmationen...!!

Post by Mangebærn » Wed 28. Nov, 2018, 16:05

vi Har holdt fest hver for sig . Ikke fordi vi ikke har kunnet sammen , men når begge er gift påny så er der nye familier på hver side og vi syntes det fungerede bedst sådan til os. Børnene har intet nævnt om fælles fest, måske fordi det helt naturligt har ligget i kortene at der blev 2 fester

DenGuleGummiAnd

Post by DenGuleGummiAnd » Wed 05. Dec, 2018, 17:06

Her fik kærestens datter selv lov til at bestemme om hun ville have sin mor med eller ej. Og hun valgte at hendes mor ikke skulle med.

Det var ikke med min gode vilje at hun selv fik lov til at bestemme, for jeg synes hendes far godt kunne have sat sig og snakkede med sin datter om at det ikke var nogen god ide at hendes mor skulle med, for hendes mor er alkoholiker og havde allerede ødelagt 3 konfirmationer og så kunne man jo godt tænke sig til at hendes mor også ville ødelægge sin datters konfirmation.
Men datteren valgte at hendes mor ikke skulle med, for hun sagde selv at hun ikke ville have ødelagt sin konfirmation og hun ville ikke se at hendes forældre skændes den dag. Den dag skulle være en god dag.

Jeg synes så man skal snakke med barnet om festen, hvad der kan ske, hvis man ikke lige er så gode venner med moren/faren, hvis de skal med, for der er ikke noget der kan ødelægge en fest mere end nogen der står og skændes over barnet .

Duen

Post by Duen » Wed 05. Dec, 2018, 23:02

Det lyder som om I bør holde to fester, men som en anden skriver, tænker jeg også at det vil være god stil at tale med den unge om hvad han/hun ønsker sig.

Inden da er det nok en god idé at du og din ægtefælle/kæreste klapper af hvilke scenarier I kan gå med til, og så er det dem, I præsenterer for den unge som mulighederne.

Min mand og hans eks holdt konfirmation for deres fællesbarn sammen trods et svært samarbejde og store advokatregninger, og det gik eftersigende rigtigt fint. Dog forårsagede festen en del diskussioner hjemme hos os, fordi biomor ikke ville tillade at jeg deltog på trods af at jeg havde været en stor del af fællesbarnets liv årene forinden og min mand og jeg skulle giftes senere på året = det var/er meget seriøst forhold. Jeg var enormt ked af at blive holdt udenfor, men respekterede at min manglende tilstedeværelse gav ro i rækkerne og i sidste ende sikrede at min mands særbarn fik en god dag.

Pigen73

Post by Pigen73 » Fri 07. Dec, 2018, 9:33

Vi har holdt en fest med biomor, hun og børnene bor et par timers kørsel væk så de stod selv for det meste og vi betalte ca. halvdelen. Jeg var lidt træt af, at pludselig skulle frisør, undertøj osv med i konfirmationsregnskabet (ting jeg synes hun alligevel skulle have betalt) og vi havde en del færre gæster med, men min mand orkede ikke at tage kampen.

Da samarbejdet har ikke altid været rigtig godt har vi i perioder tænkt, at så måtte det blive 2 fester, men i sidste ende blev det en fælles fest, det gik ok (fordi vi slugte en del kameler, min mand og jeg) og drengen var superlykkelig.

Ellinrep

Post by Ellinrep » Sun 06. Jan, 2019, 22:07

Vi holder en fælles fest for min kærestes datter. Min kæreste og jeg har talt om det flere gange, og ingen af os jubler over at skulle bruge tid med eksens familie. Men det er trods alt ikke vores dag, og vi kan jo vælge at tale med vores egne familier.

Jeg synes det er vigtigt at i taler med den unge om det, hun må have en ide om hvordan hun ønsker dagen skal være.

Post Reply