Passe kæresten børn 2-3dage hver uge.

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator:Sia Holm

Post Reply
chr-holmen
Passe kæresten børn 2-3dage hver uge.

Post by chr-holmen » Fri 04. Aug, 2017, 14:24

Hej.

Har boet sammen med min kæreste i 5år og hendes 2 børn 9-12år og der har altid, været kæmpe problemer, med hendes eks. (han er alkoholiker) og hendes dreng der er 9år har altid haft det svært socialt, han kan ikke finde ud af opføre sig ordentligt og går nu på special skole, gætter på der er en diagnose men så lagt er det ikke kommet endnu. men han kan være meget belastende, at være sammen med.
Desuden er der en pige på 12år der fungere fint og ikke laver de store problemer.
Det er endt med, efter alle deres konflikter, at børnene bor her fast og kun har meget lidt samvær med faren.
Der er ligeledes sat en konflikt mægler ind, der står for alt kontakten mellem dem.

Min kæreste uddannelse/arbejde er med ældre/plejehjem og deres arbejde tider er meget svære at få kun i dags timerne, hun har ikke fast arbejde. Mest vikariater hun har før arbejde fast aftenvagter i nogle måneder, og da hendes x-fandt ud af jeg passe børnene om aftenen kvitterede han med at melde mig som pædofil :shock: og det kom der en lang historie ud af, men enden på den, blev at politiet ikke fandt nogen grund til at tro på hans anmeldelse, (og jeg kan også sige 100% at det aldrig kunne falde mig ind)

Nu er det så "galt" med arbejdet igen et vikariat med 2-3 faste aftenvagter om ugen igen, kæresten mener ikke vi skal tænke tilbage på, hvad der skete sidst, jeg mener hun må opgive det vikariat, på trods af jeg godt ved fagforening osv. giver hende hug. jeg ønsker simpelthen ikke at stå så meget alene med hendes børn.

Det er meget svært for hende at få en fast stilling, da der bliver krævet aftenvagter i stort set alle stillinger der opslåes. hun mener ikke hun kan finde noget kun med dags vagter.

Er jeg for krævende, at jeg ikke ønsker at stå alene med hendes børn. :?: :?: :?:

Mangebærn

Re: Passe kæresten børn 2-3dage hver uge.

Post by Mangebærn » Fri 04. Aug, 2017, 15:44

Du er bestemt ikke krævende.

En pædofil beskyldning er så belastende som noget kan være, og selv om det er en idiot af en eks der melder ,så er det jo slemt alligevel
Jeg forstår godt hvis du frygter for hvad det næste bliver..

Noget andet er at det i sidste ende ikke er dit ansvar at" passe " dem. Det bør deres mor respekterer ,og da slet ikke forsøge at overtale dig når du har meldt ud som du har.

Børnene er jo i hjemmet, så kan den 12 årige evt tjene lommepenge v at få den 9 årig i bad og i seng. Så kan du kører hvis du ikke vil være hjemme

MasserAfMor

Post by MasserAfMor » Sat 05. Aug, 2017, 7:44

Jeg er faktisk ikke helt enig med mængebarn. Ved godt at vedkommendes generelle holdning er meget dine/mine børn.. Men jeg mener, at når man har trådt ind i en familie med børn, især en familie hvor børnene næsten bor fuldtid, så skal man også overveje det forhold, at man er en stor del af familien - med mindre man har en aftale med bio om noget andet. Dermed ikke sagt, at det er nemt! Jeg tænker bare, at det i længden vil vanskeliggøre jeres hverdag meget, hvis du ikke kan være alene med børnene. Så er i nok nødt til, synes jeg, at overveje, om I kan mødes et sted, der fungerer på sigt.

Jeg håber ikke, at jeg lyder uempatisk. Jeg forstår 100% hvor vanskeligt det er grundet xens alvorlige anklage. Og svært med et barn med vanskeligheder. Men hvis det er xen der holder dig tilbage, så tænker jeg, at I kan prøve at gøre nogle præventive tiltag. Hvis i har en sagsbehandler hos kommunen eller noget, så tag kontakt og snak med dem om jeres bekymringer. Eller få en.. På den måde har i mulighed for at komme det i forkøbet, og de ved, at der allerede ligger en bundløs sag fra en meget chikanerende x.

Jeg kan også godt forstå, hvis du er nødt til at sige, at det kan du bare ikke. Men hvis jeg rent personligt skal sætte mig i jeres sted, hvor børnene er hos jer stort set fuldtid, så ville jeg overveje, om det kunne fungere på sigt, hvis xens indgriben i jeres liv er så massiv, at mor må opsige jobs, få karantæne af fagforening osv.

Det er selvfølgelig noget andet, hvis mor er okay og indforstået med dit valg. Så er der ingen ko på isen. Jeg taler kun fra egen erfaring, at I hvert fald i vores tilfælde, hvor mit barn er her næsten fuldtid, så kan jeg ikke se, at vi kunne være en familie sammen, hvis det ikke var muligt for min kæreste at hjælpe i hverdagene, hente barn hvis jeg har sent fri osv.

Men det kommer nok i sidste ende utrolig meget an på ens indstilling til at være en sammenbragt familie, og man kan jo kun svare ud fra egne værdier. Herhjemme er vores holdning, at når barn er her så meget, så spiller min kæreste også en kæmpe rolle. Min rolle er markant mindre hos mit bonusbarn som kun er her hver anden weekend. Hvis ens holdning derimod er "dine børn - dit ansvar", så er man enten nødt til at tage en grundig dialog med bioforældre: er de også med på den tilgang? Er de indforstået med den? Kan de leve sådan?

For hvis ikke, så skal der jo en forhandling til. Kan man mødes på midten? Kan den ene part leve med at måtte give afkald på sine værdier? Hvad vil det betyde for parforholdet?

Som sagt: jeg forstår tusinde procent dine følelser. Hvor må det være traumatiserende og krænkende at være ude for sådan en oplevelse. Mit svar er baseret på en situation, hvor mor ikke kan acceptere dit valg. Hvis mor synes det er okay og fint, jamen så skal du ikke bekymre dig: så er det helt fair!

Og så skal mit svar læses som et forsøg på at komme med forslag, HVIS din partner ikke kan acceptere dit valg. Min holdning skal ikke læses som "kan du ikke lide lugten i bageriet, så skrid" for så simpelt er sådan en sag aldrig! Min pointe er mere, at hvis mor ikke kan acceptere dit valg, hvis du holder fast i dit valg, og hvis i ikke kan mødes i et kompromis eller fælles forståelse, så er jeg bange for, at det sætter dybe spor i jeres samliv på sigt.

Og for at vise min dybeste sympati for dig, vil jeg bare sige, at jeg synes du er et meget meget stort og rummeligt menneske, at du er blevet i forholdet efter hans anklage. Det er stærkt gået - jeg tror, at jeg var knækket og gået min vej. Xen lyder som et røvhul, og hvor er jeg ked af, at han har så lidt omsorg for sine børn, at han på så alvorlig vis forsøger at slæbe dig gennem mudderet for at knække jeres samliv. Det siger også meget om dig som bonusforældre, at du til trods for det vælger at blive. Respekt! Det tror jeg ikke, at jeg kunne! Og derfor forstår jeg til fulde, at du har sagt, som du har sagt. Mit svar er en bekymring for, hvordan det skal fungere på sigt, og om det kan, hvis mor ikke kan acceptere det.

Jeg havde valgt det samme som dig, hvis jeg kunne finde et fælles ståsted med min partner, hvor vi begge kunne trives i løsningen, og hvor børnene kunne. Ellers havde jeg nok gået min vej :(

Men som et kompromis, har i noget familie, venner, babysitter der eventuelt kan tage sig af børnene den aften?

mor35

Post by mor35 » Sat 05. Aug, 2017, 8:56

Jeg har nu aldrig hørt at man får karantæne, fordi man ikke kan arbejde på skæve tider af døgnet, det blev ihvertfald altid accepteret da jeg havde mindre børn, at det kunne jeg ikke, har sågar sagt et job op, pga skilsmisse, uden at der skete noget ved det.

Jeg tænker, at med jeres historie, ville jeg ikke stå med det ansvar , 2-3 gange om ugen, aldrig !

Og så tænker jeg, at hun kan fx melde sig som vikar, der er der ofte dagvagter, fx ved carelink/activ care, og hvad de nu end ikke hedder, og så må hun tage de vikarvagter der er, indtil der dukker noget fast op, sådan kan livet være, så længe man har mindre årige børn.

Mangebærn

Post by Mangebærn » Sat 05. Aug, 2017, 10:57

Jeg skulle med 100 % sikkerhed ikke nyde noget af at passe min mands børn hvis jeg blev beskyldt for at misbruge dem . Jeg ville sørge for at beskytte mig selv. Og jeg ville aldrig nogensinde byde min mand det, men sørge for at beskytte ham mod sådanne anklager . Hvis først der florerer sådan en rygte , så er det op af bakke med at blive det kvidt .

MasserAfMor

Post by MasserAfMor » Sat 05. Aug, 2017, 11:23

Mangebærn wrote:Jeg skulle med 100 % sikkerhed ikke nyde noget af at passe min mands børn hvis jeg blev beskyldt for at misbruge dem . Jeg ville sørge for at beskytte mig selv. Og jeg ville aldrig nogensinde byde min mand det, men sørge for at beskytte ham mod sådanne anklager . Hvis først der florerer sådan en rygte , så er det op af bakke med at blive det kvidt .

Jeg går ud fra, at det er respons på mit indlæg? Jeg vil derfor gerne høre, om du har læst alt det, jeg skrev, eller om du nøjedes med de passager, der ikke passede med din holdning? Ikke surt ment! Men jeg synes egentlig, at jeg gør meget ud af at foreslå eksempler på kompromiser og løsninger, sætte nogle tankeprocesser i gang om, hvad det kan betyde for forholdet og familielivet, viser min forståelse for, hvis trådstarter ikke kan være i det osv.

Det er da en hel reel overvejelse, hvad det vil betyde på sigt, hvis biomor ikke kan leve med, at trådstarter ikke vil være selv med børnene - Uanset at det er 100% fuldt forståeligt. Og i den overvejelse hører det sig, at man er nødt til at tænke på, hvordan man kan løse det, om der findes kompromiser, eller om det på sigt vil medføre så negative konsekvenser for samlivet, at det ikke kan fungere..

Mangebærn

Post by Mangebærn » Sat 05. Aug, 2017, 11:24

MasseAmor

Øh nej det var min personlige mening og ikke svar på dit indlæg. I så fald havde jeg tagget dig

MasserAfMor

Post by MasserAfMor » Sat 05. Aug, 2017, 11:38

Mangebærn wrote:MasseAmor

Øh nej det var min personlige mening og ikke svar på dit indlæg. I så fald havde jeg tagget dig
Easy now - Jeg spurgte :) Kun fordi du allerede havde svaret én gang, og jeg derfor antog, at dit indlæg var et svar på noget. Som jeg skrev: Det var ikke surt ment ;)

Mangebærn

Post by Mangebærn » Sat 05. Aug, 2017, 11:45

Super :D nej tænkte bare videre over det. Og ikke ti vilde fik mig til at være alene 3 aftener pr uge,hvis jeg blev beskyldt for noget så uhyrligt . Og synes man kom kæreste skal hjælpe med at beskytte mod sådanne rygter .

MasserAfMor

Post by MasserAfMor » Sat 05. Aug, 2017, 11:56

Mangebærn wrote:Super :D nej tænkte bare videre over det. Og ikke ti vilde fik mig til at være alene 3 aftener pr uge,hvis jeg blev beskyldt for noget så uhyrligt . Og synes man kom kæreste skal hjælpe med at beskytte mod sådanne rygter .
Desværre tror jeg, med sådan en forstyrret x, at uanset hvilke krumspring man gør sig, så kan man aldrig beskytte sin partner til fulde. Hvis han kan finde på det, kan han med garanti sagtens finde på en ny grund til at kaste om sig med løgne og mudder :(

Mangebærn

Post by Mangebærn » Sat 05. Aug, 2017, 12:21

MasseAMor

Helt enig, der kan sagtens komme ny beskyldninger. Også derfor jeg ville beskytte mig selv mod yderlige anklager, og jeg ville stå last og brast med min mand og sørge for han heller ikke kom det

Krølle

Post by Krølle » Tue 08. Aug, 2017, 13:23

Jeg forstår godt, at du ikke lige har lyst til det, omvendt har I været sammen i fem år .. så I deler livet? Men det er også meget ansvar. hvad med om I beholder forholdet, og du flytter? Hun er nødt til at have ansvaret for sine børn og ikke overlade problemerne til dig

Novica

Post by Novica » Sun 13. Aug, 2017, 8:15

Hvis kønnene havde været omvendt at du måske fået andre svar eller andre tonefald. I de debatter jeg har fulgt har der lidt været en tendens til, at mænd bare skal træde til og kvinder gerne må sige fra.
Ingen, hverken mand eller kvinde, bør tage et sådan ansvar uden lyst. Det er hverken godt for parforholdet eller børnene. Det giver måske mening for nogen, der ser sig som en familie med ligeligt fordelt ansvar. For andre giver det slet ikke mening og kæresten må finde en anden løsning. Begge dele (og alt derimellem) er helt okay, uanset hvorfor man evt ikke har lyst.

chr-holmen

Post by chr-holmen » Sun 13. Aug, 2017, 10:53

Tak for alle jeres svar.
Vil til start sige, at kommunen og sagsbehandler allerede har været inde over, pga. alle de problemer der har været,og de er udmærket klar over chikanen, men systemt i Danmark er sgu noget vattet når det kommer til udsatte børn.

Glad for støtten, til at det ikke er mig der er helt forkert på den, med at passe hendes børn så meget.
Kan godt være det kommer til at koste nogle kr i tabt indtægt, men ser også mest vikar løsningen som en mulighed, og det er jo ikke fordi, jeg slet ikke vil hjælpe, eksempelvis er hun på arb. (afløsning) nu og børnene er her, vil bare ikke stå i at jeg SKAL stå med dem fast 2-3dage hver uge.

Jeg er blevet i forholdet, fordi jeg føler vi har det godt sammen, der er så følgelig "gnister" en gang i mellem, men er der ikke det i alle forhold?.
Og fordi hendes x ikke skal have lov at bestemme, om vi skal være sammen.
Der er så bare nogle ting jeg godt kunne undvære, vedr. den 9åriges opførsel og ekser, men det har jeg fået med i pakken.

Kikki

Post by Kikki » Sun 13. Aug, 2017, 19:46

tjah jeg ville faktisk ikke engang være tilfreds med at min mand var så meget væk, og vi har kun fællesbørn hjemme. Dvs det er mine egne børn jeg skal passe når han engang imellem ikke er hjemme.
Så for mig virker det ganske rimeligt at du ikke synes det er i orden at du skal være alene med hendes børn så meget.

Post Reply