Hverdagsgrubler.... hente/bringe, forældreintra, Facebook...

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator:Sia Holm

Mangebærn
Re: Hverdagsgrubler.... hente/bringe, forældreintra, Facebook...

Post by Mangebærn » Fri 08. Sep, 2017, 13:26

Enig i at vi alle er forskellige og at der skal være plads til det

Men du skriver du går på intra da far glemmer det. Kan du ikke bare minde ham på det så ? For det hører jo under det ansvar man har som forældre, at kunne sørge for børnenes dagligdag .
At tjekke intra kan blive en rutine på lige fod med at tjekke sms og mails

hrk

Post by hrk » Fri 08. Sep, 2017, 13:42

Ja vi er alle forskellige - og alle situationer er det. Jeg skrev blot, hvordan jeg har det og ser på det
Jeg er enig i, at det er børnenes ve og vel, der er det centrale. Jeg mener også, at det bedste for børnene må være, hvis deres forældre kan samarbejde og at begge deres forældre påtager sig det ansvar det er at følge med i kontakt til skolen mm (og heller ikke hindrer den anden forælder selvfølgelig).
Jeg synes egentlig mangebærns forslag er meget fornuftigt.

denungebonusmor

Post by denungebonusmor » Fri 08. Sep, 2017, 15:12

Nu bad jeg ikke om forslag til hvad vi kunne ændre, men svarede på trådstarters spørgsmål. Den måde vi gør tingene på herhjemme fungerer for os, og så er jeg altså ligeglad med biomor og hendes følelser omkring noget så praktisk som forældreintra, for hun er også fløjtende ligeglad med mig og mine følelser og min kæreste for den sags skyld. Det her handler som sagt om børnene.
Og selvom jeg påpeger det for min kæreste så glemmer han det gang på gang og det er sådan han er. Jeg har valgt at leve med ham og hans styrker og svagheder. Han er mand, han er glemsom og det gider jeg ikke bruge min energi på at gå og fremhæve og pointere. Istedet gør jeg tingene selv og det fungerer så fint.
Jeg kan virkelig ikke se det store problem i at jeg hjælper til således at rammerne for børnene bliver bedst mulig. når børnene er hos os er vi en familie og så har jeg også et ansvar som voksen aktiv i børnenes liv (7/7 ordning).
Men tak for rådene!

Post Reply