Hverdagsgrubler.... hente/bringe, forældreintra, Facebook...

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator:Sia Holm

MetalWoman86
Hverdagsgrubler.... hente/bringe, forældreintra, Facebook...

Post by MetalWoman86 » Thu 31. Aug, 2017, 14:23

Ting jeg grubler lidt over..

Når kæresten ikke er den som går så meget op i skole, lektier og sociale arrangementer hos bonus, men jeg gerne vil vide lidt.. hvordan involvere jeg mig så?... Har overvejet alt fra at melde min mail til på forældreintra.. til at starte en kalender over nettet så vi kan følge med.. hvad gør i?

Hvad tænker I om Facebook og tidligere svigerfamilie.. personligt er jeg ikke venner med nogen fra min tidligere svigerfamilie. Men kæresten er... Ved ikke om det er fordi der er et ben indblandet der, eller hvordan.. hvad med jer?.. for mig virker det underligt.
Og ja, ved godt mænd ikke tænker i sådanne små ting på samme måde som vi kvinder gør.

Hente/bringe ordning. Hvordan får man sagt på den nemmeste måde at man synes biomor skal til at betale transporten når min kæreste henter og bringer bonus hvergang? Eller at hun som alternativ selv må komme og hente når han skal hjem (hun har ingen bil, men det kan hun låne).. vi er ret trætte af at bruge to timer hver gang på at hente og to timer igen når han skal sættes af. De kunne bruges sammen med bonus her eller til andet nyttigt.

Mangebærn

Re: Hverdagsgrubler.... hente/bringe, forældreintra, Facebook...

Post by Mangebærn » Thu 31. Aug, 2017, 14:48

Mht hente og bringe , så er det begge forældres ansvar. Enten køre hver sin vej, eller bidrage til kørsel. Hvis der er meget stor forskel på indtægterne, så far sidder godt i det, mens mor lever meget småt - er det måske værd at lade ligge.

Forældreintra er for forældrene , så far må tage sig sammen . Ved ikke hvor gammelt barnet er eller hvordan samværsordningen ser ud , men hvis man har ønsket samvær i hverdagene, så følger der et ansvar med - bla at sørge for lektier mm .

Facebook har jeg ingen holdning til, udover at det må være op til den enkelte at afgøre

MetalWoman86

Post by MetalWoman86 » Thu 31. Aug, 2017, 15:48

Forældreintra ville også være gennem faderen.

Mht hente/bringe. Så er der ikke forskel på indtægterne... Moderen går hjemme, så hun har fint med tid. Men har aldrig bidraget med noget.
Faderen har altid betalt alt kørsel og henter og brunget. Men han er træt af at bruge to timer på kørsel søndag eftermiddag. Hvor det ville være federe hvis moderen selv kunne hente og så kunne han have en mere afslappet søndag med bonus når han er her.

den urbane

Post by den urbane » Thu 31. Aug, 2017, 15:56

Forældreintra - kan man melde så mange til, som man vil. Her har jeg meldt både mormor og min mand til!
Hente og bringe skal ganske rigtigt deles af forældrene. Har din mand prøvet at snakke med drengens mor?
Se her http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4763
Hvem skal hente og bringe barnet?
I har som forældre et fælles ansvar for at hente og bringe jeres barn i forbindelse med samvær.

Kan din mand ikke overbringe stort og småt til dig? Eller vil du hellere selv snakke med drengen - eller hvad er det helt nøjagtigt, du gerne vil?

Facebook med tidligere partner og dennes familie? Nej tak. Det bruger hverken jeg eller min mand. Der ligger megen frigørelse heri for mig, men der er mange, der har det anderledes. For mig er det bare så bizart at dyrke relationer, der egentlig ikke mere er relationer.

Mangebærn

Post by Mangebærn » Thu 31. Aug, 2017, 16:23

Hvor gammel er barnet og hvor meget samvær er der ?

lvam

Post by lvam » Thu 31. Aug, 2017, 16:28

Mine holdninger:

Forældreintra: Hvis din kæreste ikke går så meget op i det, der sker op forældreintra, så må du lade den ligge der. Mine børns fædre går heller ikke noget videre op i det og har ikke meldt sig til på forældreintra - nu er det kun de to yngstes far, der har ny kæreste, men hun skulle dæleme ikke ligge og melde sig på forældreintra i forhold til mine børn. Det ville jeg finde ekstremt utidigt og grænseoverskridende - hvis hun vil vide mere, så må hun få ungernes far til det eller spørge børnene. Eller for den sags skyld mig (det er hun så nok ikke umiddelbart tilbøjelig til, da hun ved flere lejligheder har bagtalt mig i både mine børns påhør og i deres fars ældre datters påhør).

Facebook og tidligere familie: Jeg er stadig Facebook-venner med begge mine tidligere svigerfamilier. Sågar med min eksmands ekskone. Det kan jeg ikke se noget problem i - begge familier er familier, jeg har været glad for at være en del af, og vi har stadig et fint forhold til hinanden. Enkelte taler jeg mere og bedre med end faderen til mine to yngste. Jeg ville finde det sært at afvenne dem, fordi jeg ikke længere er gift med en af mine børns fædre.

Transport: Dine tanker er helt rimelige og efter bogen, men hvordan man lige får det bragt op på en hensigtsmæssig måde er svært at svare på, når man ikke kender modparten.

Mumu

Post by Mumu » Thu 31. Aug, 2017, 20:58

jeg byder lige ind på forældreintra
Jeg er enig i at det er dumt at træde biomor over tæerne, men set fra et lærersynspunkt er det også pænt irriterende (og nu generaliserer jeg), at skilsmissefædre altid er så dårlige til at tjekke intra :-). Så jeg ville bede biofar om hans password og bruger, siden han ikke bruger det synderligt. Og så med tiden få hørt biomor ad (sikkert via biofar) om du må komme på. Jeg har haft et par fantastiske bonusmødre på, som var meget engagerede og hvor biomor også syntes det var rart. I sidste ende er det jo i barnets interesse og til gavn for barnet. Og det kører bedst for de skilsmissebørn, hvor der bliver løftet stort set lige meget uanset uge :-)

denungebonusmor

Post by denungebonusmor » Thu 07. Sep, 2017, 17:11

Jeg er en af de "papmødre", der bruger biofars login til forældreintra for at hjælpe ham i en travl hverdag. Der er blevet færre konflikter imellem dem over praktiske ting siden jeg er begyndt at holde styr på beskeder og kalender på intra som vedrører børnene når de er hos os. Så jeg vil sige at det for os har været win-win :-).
Og så vil jeg sige at den der med at træde biomor over tæerne og at det grænseoverskridende for hende at jeg er med, den giver jeg ikke så meget for. Jeg gør det for børnenes og min kærestes skyld og for at vi ikke skal ende i en situation hvor ting er glemt og børnene bliver flove. Og det kan godt være det er grænseoverskridende og intimiderende for biomor at jeg involverer mig på forældreintra, men det er også grænseoverskridende for mig at skulle leve med hende i mit liv og finde mig i rigtig meget fra hendes side.

Mangebærn

Post by Mangebærn » Thu 07. Sep, 2017, 21:26

Du skriver det er win win for jer at du er på intra. Det havde for mig at se været endnu større win win ,hvis børnene s far havde været på intra og holdt styr på tingene omkring sine børn under samvær .

Synes din holdning til at det godt kan være det er grænseoverskridende for deres mor ,at du er på intra ,men at det også er grænseoverskridende for dig at have hende i dit liv - virker meget konflikt agtigt . At biomor er en del af jeres liv er svært at undgå ,når der er små børn. Det berettiger da ikke til at være ligeglad med om man går over hendes grænser.

Jeg har aldrig været på mine bonussers intra - men de havde også en far der selv kunne tage ansvaret for dem når de var hos ham
Last edited by Mangebærn on Fri 08. Sep, 2017, 8:23, edited 1 time in total.

MetalWoman86

Post by MetalWoman86 » Thu 07. Sep, 2017, 22:59

I forhold til forældreintra, så er det jo ikke alle der er lige teknisk anlagte.. eksempelvis er min kæreste overhovedet ikke og forstår ikke hvordan det bruges.
Men det vidste sig da vi kontaktede skolen om brugernavn og kodeord, at han slet ikke står listet som forældre i skolens papirer. Så nu skal han møde op på skolen personligt .. Hun har ikke gjort det nemt at forsøge at være en del af drengens liv, andet end når hun synes det er belejligt hende biomor.

Mangebærn

Post by Mangebærn » Fri 08. Sep, 2017, 8:23

T

MetalWoman86

Post by MetalWoman86 » Fri 08. Sep, 2017, 9:06

T??

Mangebærn

Post by Mangebærn » Fri 08. Sep, 2017, 9:10

Det gik lige i fisk :D

hrk

Post by hrk » Fri 08. Sep, 2017, 12:31

Jeg er ikke og har aldrig været på forældreintra hos min kærestes børn - ligesom det er mine børns far og jeg, der har stået for den del ift. vores. I praksis har det været mig, da min exmand ikke var særlig godt til at følge med, men så sørgede jeg for lige at gøre ham opmærksom på, hvad der foregik.

Jeg ville umiddelbart ikke bryde mig om, at min exmands kæreste var inde på vores børns forældreintra. For det er netop FORÆLDREintra.

Jeg kan ikke rigtigt se, at det har nogen sammenhæng med, at hun er nødt til at leve med, at jeg eksisterer som en del af hendes liv i og med, at jeg har børn med hendes kæreste. Det tror jeg nu heller ikke, at hun har et problem med. Jeg må også leve med, at min kæreste har en exkone, der er del af mit liv, fordi hun er mor til de børn, jeg bor sammen med en stor del af tiden og har et forældreskab med min kæreste. Det kan være irriterende ind i mellem, men kan ikke rigtigt være anderledes og jeg har aldrig tænkt på, at det skulle få det til at gå lige op med, at så skulle jeg have adgang til noget uanset, om hun brød sig om det eller ej.

Under alle omstændigheder synes jeg biomor bør spørges, om det er OK med hende, at der er anden person end barnets forældre, der får login. Det ville jeg selv sætte pris på.

denungebonusmor

Post by denungebonusmor » Fri 08. Sep, 2017, 12:42

Ja men der er vi jo allesammen så forskellige, og det skal der jo være plads til.

Jeg gør det som sagt udelukkende for børnenes og min kæreste skyld og det er de super glade for. Min kæreste takker mig dagligt. Han tænker bare ikke over den slags og jeg gider ikke gå og være irriteret på ham over at glemme at tjekke, så derfor har jeg påtaget mig den rolle.

Som jeg også skriver har det resulteret i færre konflikter mellem ham og biomor og det synes jeg er en rigtig vigtig pointe.

Det vigtigste er jo at det ikke går ud over børnene og det gør det 1) når biofar glemmer at tjekke intra og 2) når biofar og biomor skændes over glemte ting.

Hvis jeg skulle gå og tænke over hvornår jeg er intimiderende overfor biomor så kunne jeg ikke lave andet. Hun bliver stødt over HVAD SOM HELST. Og i starten brugte jeg rigtig meget tid på at gå på æggeskaller, men det er jeg bare blevet enig med mig selv om at jeg ikke gider mere. Der ligger også mange andre historier og følelser bag min "ligeglade" attitude mod hende. Men det er simpelhen en indstilling jeg er blevet tvunget til at hev for at beskytte mig selv. Jeg har været den søde praktiske papmor, der altid spurgte biomor om lov og gjorde alt for hende, og hun endte med udnytte det og trampe fuldstændig henover mig og min kæreste. Så nu er mit fokus børnenes ve og vel og en hverdag der fungerer hjemme hos os :-)

Post Reply