Hvornår stopper det?

Kom med dine egne erfaringer, har du spørgsmål eller kommentarer til det at etablere en sammenbragt familie, kan du gøre det her. Du kan registere dig som bruger, eller gøre det anonymt.

Moderator:Sia Holm

Post Reply
Duen
Hvornår stopper det?

Post by Duen » Sat 09. Sep, 2017, 23:26

Min mand har brugt størstedelen af sin lørdag på at rydde kælder og loft med ekskonen i forbindelse med et hussalg af deres gamle fælles bolig, der har været undervejs de sidste knapt fire år siden de gik fra hinanden (ekskonen i har boet i huset siden skilsmissen efter fælles aftale).

Her til aften sagde han helt en passant at de har aftalt slutrengøring af samme hus i næste weekend, selv om min mand ikke har sat benene i det mere end allerhøjest nødvendigt i de sidste jo efterhånden en del år. Jeg røg helt op gennem loftet over at han uden at konferere med mig nu skal bruge ENDNU en halv weekend på eksen og hjælpe med noget, der i mine øjne er hendes ansvar, da hun har boet i huset i så mange år efter skilsmissen. Og der betyder altså at jeg igen står alene med vores baby på armen, hvilket jeg også gør størstedelen af ugen pga lange arbejdsdage.

Og det er bare to bittesmå eksempler på hvordan min mands fortid er noget vi kon-fucking-stant skal forholde os til og indrette os efter, ofre værdifulde fællesweekender på og bruge uendelige mængder af energi, penge og diskussioner på. Og det er ÅR siden at den skilsmisse blev effektueret, men alligevel fylder ekskonen og fortiden så meget at det er til at kaste op over!

I den forgangne uge har min bedre halvdel fx brugt flere aftener og nætter på (igen-igen-IGEN!) at køre store regneark igennem i forhold til en endnu ikke afsluttet bodeling (ekskonen har hele tiden indsigelser og tror vist, at en uafsluttet bodeling er hendes garanti for at hun konstant kan vride nogle flere penge ud af os :roll: )

Hvornår stopper det? Hvornår slipper jeg for at skulle forholde mig til min mands ekskone og hendes umættelige krav om at min mand skal hoppe og springe? Ja, når han sætter foden ned for hende, men det sker ikke før deres fællesbørn er helt voksne og de ikke har et økonomisk mellemværende. Det skal i øvrigt siges, at hun selv har en kæreste, men han formår tilsyneladende at holde sig væk fra alle de praktiske ting, som min mand bliver sat til at fikse. Klog fyr!

Men der må vel også være et tidsmæssigt aspekt i at eksen begynder at fylde mindre. Hvad er jeres erfaringer?

Mangebærn

Re: Hvornår stopper det?

Post by Mangebærn » Sun 10. Sep, 2017, 8:56

Salg af fælleshus er et stort skridt i rigtig retning , så dejligt det bliver solgt. Ved ikke om han hjælper med kælder og loft fordi disse rum endnu ikke er delt, eller om han hjælper på trods af at han intet har i huset . Det gør en stor forskel synes jeg.

Slutrengøring ? Den er sær, hun kan vel selv gøre rent. Ellers prøv at tilbyde at du hjælper med slutrengøring en og han kan blive hjemme og passe baby. Så tænker jeg eks melder ud at hun godt kan selv :D

Maanii

Post by Maanii » Sun 10. Sep, 2017, 9:04

Jeg synes det blev markant bedre efter bodeling og hussalg var overstået.

Min mands ekskone er efterhånden så langt væk i min bevidsthed at da jeg fornyeligt så hende på gaden tog det mig flere minutter at placere hvor det lige er jeg kender hende fra.

Det er rart.

Maanii

Post by Maanii » Sun 10. Sep, 2017, 9:40

Jeg ville hyre et rengøringsfirma til at tage slutrengøringen hvis jeg var jer.

Jeg kan sagtens forstå hvis du synes det er et skråplan når det er hendes ansvar – Men for mig er vores fælles og meget sparsomme fritid dyrebar og meget mere værd end de "småpenge" sådan noget koster.

Duen

Post by Duen » Sun 10. Sep, 2017, 17:02

Ja, det er skønt at eksen omsider ville flytte helt af sig selv - både for hendes egen skyld (for også at komme videre sådan helt fysisk) og for vores. Så ja, dejligt at huset er solgt og det er de sidste krampetrækninger vi har i forhold til dén sag (så er der alt det andet..).

De skulle rydde al indhold i kælderen, som eksen i udgangspunktet havde erklæret for sit efter også at have sat sig på alt bohavet - men så endte det med at hun vist blev lidt overvældet af hvor meget skrammel der var, hvorefter min man fik lov til at få nogle af sine gamle ting alligevel.

Mit problem er - som Maanii skriver - at min mand og jeg har så lidt tid sammen pga en hektisk hverdag (for hans vedkommende - jeg er stadig på barsel lidt endnu, inden hamsterhjulet også kalder på mig), så jeg er virkelig øm over for vores fritid, herunder særligt weekender. Og når min mand bruger så latterligt meget af vores sparsomme fritid på at påtage sig opgaver i hans ekskones regi, som jeg ærligt talt synes er på hendes bord, bliver jeg virkelig træt. Og sur! Jeg håber virkelig, at afslutningen på bodelingen samt salget af deres gamle fælles hjem markerer en afslutning på at min mand skal være sin ekskones servicearbejder/vicevært/revisor/mentale skraldespand/pengeudlåner/*fortsæt selv listen*

Haha, det var da en god idé, Mangebærn :lol: Det kan være at ekskonen så pludselig alligevel ikke har brug for en hjælpende hånd til rengøringen, hvis hun skal se på mig :lol:

Novica

Post by Novica » Sun 10. Sep, 2017, 17:18

Hvem kender ikke frustrationen over den sparsomme fritid og når den bruges på ekser! Den er meget forståelig. Jeg er også vild med mangebærns forslag! Det tvinger hende nemlig til at erkende, at det bare er for at bruge din kæreste ;-) jeg er ret imponeret over, at hun ikke får hjælp af sin egen?!

Bjewel

Post by Bjewel » Sun 10. Sep, 2017, 19:26

Hø, jeg er sgu enig med Mangebærn i denne situation, sker ikke så tit :lol:
Helt seriøst - hvis det bare handler om rengøring og ikke gennemgang af gammelt skrammel fra deres gamle liv, så vil jeg da klart foreslå dig og din mand at sige, at han simpelthen har så meget om ørene, inkl bodeling, at han trænger til at være sammen med sin baby. Så enten klarer hun den selv, evt med hendes kæreste/venner/familie/egne børn eller også så sender han dig.

Ej men hvad er det for noget... han skal da på ingen måde halse efter hendes kommandoer og gøre rent i hendes hjem, det har jo ikke været deres fælles hjem i årevis, hvorfor i al verden finder han sig i, at blive sådan kostet rundt med!??? Hvis han rent faktisk gør det, så synes jeg, at du skal tage væk hele weekenden, sammen med jeres fælles, tag på ophold et eller andet rart sted hen, brug nogle penge på jer selv, så kan han søbe rundt i hans fortid til han brækker sig, for du skal fritages fra det kvalmende magtforhold de har, der slet ikke er i din mands favør!!

Jeg håber snart det er overstået for dig!

Post Reply